کنکور

رتبه قبولی رشته‌های انسانی

شناخت کافی در مورد رتبه قبولی برای رشته‌های دلخواه دانشگاهی برای انتخاب رشته کنکور انسانی و حتی برای برنامه‌ریزی مطالعه کنکور ضروری است. رتبه قبولی هر کد رشته محل دانشگاه در سهمیه مناطق سه‌گانه و ایثارگری تفاوت دارد و همچنین نوع دوره پذیرش دانشگاه که به‌صورت روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی و ظرفیت مازاد نیز متأثر از نوع سهمیه بومی داوطلب است.

لذا برای شناخت و آگاهی کافی برای اطلاع از رتبه‌های قبولی رشته‌های مختلف دانشگاه، در این مقاله رتبه قبولی رشته‌های دانشگاه در سهمیه‌های مختلف برای کنکور چند سال اخیر درج‌شده است تا داوطلبان بتوانند با استفاده از آن انتخاب رشته انسانی اصولی داشته باشند. عزیزان در صورت داشتن ابهام در بخش نظرات و پیشنهاد‌ها سؤالات خود را مطرح کنند تا توسط گروه مشاور برتر پاسخگویی شود.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

چه رشته‌ای چه رتبه‌ای کنکور انسانی

می‌توان گفت اطلاع از رتبه قبولی رشته‌های موردعلاقه در انتخاب رشته کنکور انسانی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های داوطلبان کنکور انسانی است. بیشتر داوطلبان کنکور انسانی با سؤال برای چه رشته‌ای چه رتبه‌ای نیاز دارم مواجه شده‌اند که در این بخش پاسخ این سؤال را برای اکثر رشته‌ها و دانشگاه‌ها می‌توان یافت.

در نرم افزار انتخاب رشته گروه مشاور برتر اطلاعات قبولی داوطلبان برای 5 سهمیه کنکور که شامل سهمیه مناطق سه گانه و 25 درصد و 5 درصد ایثارگری است درج شد. داوطلبان با ورود به نرم افزار و وارد کردن رتبه کسب شده درکنکور می توانند محدوده رشته هایی که شانس قبولی دارند را مشاهده کنند.

داوطلبان انتخاب رشته کنکور انسانی باید بدانند که اطلاع از رتبه‌های قبولی رشته‌ها برای داشتن دید کلی نسبت به رتبه سهمیه‌های مختلف است و طبیعتاً نمی‌تواند رتبه قبولی برای سال بعد نیز باشد زیرا عواملی مانند تغییر ظرفیت دانشگاه، تغییرات سهمیه پذیرش و یا حتی گرایش داوطلبان به سمت رشته خاص می‌تواند حدود رتبه‌های قبولی را به نسبت سال‌های قبل تحت تأثیر قرار دهند.

نوع چیدمان کدرشته محل‌ها برای به حداقل رساندن تأثیر عوامل ذکرشده ضروری است. علاوه بر انتخاب رشته کنکور انسانی، داوطلبان با در نظر گرفتن رتبه لازم برای قبولی رشته‌های دلخواه در زمان مطالعه برای کنکور سراسری می‌توانند شیوه و دروس مطالعاتی و زمان خود را به‌درستی برنامه‌ریزی کنند. برای اطلاع از نحوه چیدمان و یا حتی شرایط پذیرش دانشگاه در دوره‌های مختلف از طریق لینک انتخاب رشته کنکور سراسری اطلاعات لازم قرار داده‌شده است:


حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری


گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن