دانشگاه

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی وابسته به وزارت اطلاعات بوده و این وزارت خانه برای تأمین برخی از نیروی‌های متخصص موردنیاز خود از طریق کنکور سراسری جذب دانشجو دارد. دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای داوطلبان کنکور سراسری است که علاقه‌مند به تحصیل و کار در محیط‌های امنیتی هستند.

مواردی مانند نحوه ورود به دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی، شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دانشگاه، منابع آزمون ورودی، زمان ثبت‌نام، شرایط تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر و غیره ازجمله سؤالاتی است که اکثر علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی با آن مواجه شده‌اند.

لذا در این مقاله اطلاعات مربوط به دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی و شرایط جذب آن شرح داده می‌شود. همچنین عزیزان در صورت هرگونه نظر و ابهام می‌توانند در قسمت پیشنهاد‌ها، سؤالات خود را مطرح کنند تا توسط گروه مشاور برتر پاسخ‌گویی شود.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست
برای پاسخ سوالات خود در مورد تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی با ما تماس بگیرید
تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

شرایط تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

دانشکده اطلاعات و امنیت ملی در سال 1365 افتتاح گردید و از آن زمان به آموزش ‌و پرورش نیروهای اطلاعاتی موردنیاز وزارت اطلاعات پرداخته است. بیست سال بعد در سال 1395 این دانشکده به دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ارتقا یافت و در حال حاضر در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دانشجو دارد.

رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در حوزه امنیتی است و شامل رشته‌هایی مانند امنیت بین‌الملل، امنیت نرم، امنیت اطلاعات، امنیت اقتصادی، ضد تروریسم، مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات و … است و از زیرگروه‌های رشته‌های نظری پذیرش دارد که شرایط آن در ادامه این مطلب ذکر می‌شود. پذیرش دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در دوره روزانه بوده و تحصیل در آن به‌صورت شبانه‌روزی است. از مزایای تحصیل در این دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فارغ‌التحصیلان بعد از اتمام دوره تحصیل در وزارت اطلاعات استخدام می‌شوند
  • امکان سپردن تعهد خدمت سربازی در وزارت اطلاعات
  • بهره‌گیری از امکانات بسیار مناسب تحصیلی و خوابگاهی
  • دریافت کمک‌هزینه در دوران دانشجویی
  • یادگیری یکی از زبان‌های زنده دنیا در سطح حرفه‌ای

نحوه ثبت‌نام و ورود به دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

همان‌طور که ذکر شد ثبت‌نام دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی از طریق کنکور سراسری است و متقاضیان هم‌زمان با ثبت‌نام در کنکور سراسری باید علاقه‌مندی خود به شرکت در این دانشگاه را از طریق علامت زدن بند مربوطه به این دانشگاه اعلام کنند. همچنین در زمان مطالعه برای کنکور سراسری با توجه به رشته‌های ارائه‌شده در این دانشگاه و تأثیر و ضریب هر درس که در ادامه این مطلب ذکر خواهد شد باید برنامه‌ریزی درسی مناسبی داشته باشند. ثبت‌نام کنکور سراسری در از سال 1402 در دو نوبت انجام می شود و افراد می توانند در دو نوبت دبی و تیر ماه در آزمون شرکت کنند. همچنین متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد با داشتن مدرک کارشناسی رشته‌های وزارت علوم می‌توانند در زمان ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد اقدام به ثبت‌نام در رشته‌ها و گرایش‌های این دانشگاه نمایند و از فرصت خدمت در وزارت اطلاعات با توجه به شرایط عمومی و اختصاصی بهره‌مند شوند.


حتما بخوانید: شرایط ثبت نام کنکور سراسری


بعد از شرکت در کنکور با توجه به نیمه‌متمرکز بودن پذیرش دانشجو در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی داوطلبان باید در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری کد رشته محل‌های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی را انتخاب کنند. در صورت کسب نمره قابل‌قبول متقاضیان باید آماده مرحله گزینش و مصاحبه حضوری شوند. مصاحبه حضوری برای مقطع کارشناسی با توجه به پذیرش نوبت دومی این دانشگاه معمولاً در پاییز صورت می‌گیرد و زمان آن از طریق سازمان سنجش و یا  سایت وزارت اطلاعات به اطلاع متقاضیان واجد شرایط می‌رسد. داوطلبان با داشتن هوش و استعداد تحصیلی مناسب و شم اطلاعاتی قوی بعد از گذراندن مراحل گزینشی زیر وارد این دانشگاه می‌شوند.

مراحل گزینش

  • آزمون تست هوش و شخصیت شناسی
  • معاینات پزشکی و داشتن شرایط جسمی و روانی مناسب
  • مصاحبه عقیدتی، سیاسی، فردی و …
  • استعلام حفاظتی و امنیتی
  • تحقیقات محلی
گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست
برای پاسخ سوالات خود در مورد تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی با ما تماس بگیرید
تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

شرایط عمومی و اختصاصی ورود به دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

همانند اکثر مراکز نظامی و امنیتی، دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی نیز داری شرایط عمومی و اختصاصی برای جذب دانشجو است. شرایط عمومی شامل تدین به دین مبین اسلام، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد و التزام به ولایت‌فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نداشتن تعهد استخدام و خدمت به سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های کشور است. سایر شرایط ثبت‌نام و پذیرش دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی شامل موارد زیر است:

  • برخورداری از سلامت روانی و جسمی مناسب برای استخدام در وزارت اطلاعات
  • حداکثر سن 23 سال تمام برای مقطع کارشناسی
  • داشتن معدل بالای 15 برای دارندگان دیپلم ریاضی و تجربی
  • داشتن معدل بالای 16 برای دارندگان دیپلم علوم انسانی

منابع و رشته‌های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی برخلاف دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم، رشته‌های اختصاصی پذیرش دارد که سرفصل‌های دروس بیشتر در حوزه امنیتی است. البته بعد از فارغ‌التحصیلی به دانشجویان مدرک کارشناسی مورد تائید وزارت علوم اعطا می‌شود.

رشته‌های ارائه‌شده در مقطع کارشناسی

  • امنیت اطلاعات
  • امنیت اقتصادی
  • امنیت بین‌الملل
  • ضد تروریسم
  • امنیت نرم
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • پژوهشگری امنیت
  • حفاظت اطلاعات

پذیرش دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در مقطع کارشناسی از زیرگروه‌های رشته‌ها نظری است؛ اما ظرفیت پذیرش بسته به دیپلم دبیرستان متفاوت است. درواقع رشته انسانی بالاترین ظرفیت پذیرش را دارد و معمولاً 60 درصد ظرفیت رشته‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. سهم دیپلم تجربی نیز 30 درصد و رشته ریاضی با کمترین سهمیه پذیرش 10 درصد ظرفیت رشته‌ها را به خود اختصاص داده است.

متقاضیان دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی بسته به زیرگروه آموزشی انتخابی کنکور باید برای برنامه‌ریزی و مطالعه کنکور بسته به زیرگروه آموزشی رشته موردنظر منابع مربوط به آن زیرگروه با ضریب بالاتر را در اولویت مطالعاتی قرار دهند.

ضرایب پذیرش برای گروه‌های آزمایشی مختلف در سال 1402

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش از سال 1402 زیرگروه در رشته های آموزشی حذف شده است. ضرایب دروس بر اساس آخرین تغییرات جدید به شرح زیر است:

  • گروه آزمایشی ریاضی با ضرایب دروس تخصصی ریاضی 12، فیزیک 9 و شیمی 7
  • گروه آزمایشی تجربی با ضرایب دروس تخصصی ریاضی 7، زمین‌شناسی 1، زیست‌شناسی 12، فیزیک 7 و شیمی 9
  • گروه آزمایشی انسانی با ضرایب دروس تخصصی ریاضی 6، علوم اجتماعی 5، روانشناسی 2، زبان و ادبیات فارسی 8، زبان عربی 5، تاریخ و جغرافیا 5 و فلسفه و منطق 5 و اقتصاد 2

حتما بخوانید: شرایط تحصیل در دانشگاه علوم انتظامی امین


گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست
برای پاسخ سوالات خود در مورد تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی با ما تماس بگیرید
تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در مقطع کارشناسی ارشد نیز پذیرش دانشجو دارد. در صورت قبولی در دانشگاه و احراز شرایط گزینش فارغ‌التحصیلان در وزارت اطلاعات استخدام می‌شوند. شرایط پذیرش در این مقطع مانند شرایط دوره کارشناسی است و تنها در شرایط سنی که حداکثر 27 سال تمام است متفاوت می‌باشد. دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در مقطع کارشناسی ارشد در دو زیرگروه مجموعه اطلاعات و مجموعه علوم اطلاعاتی پذیرش دانشجو دارد.

در زیرگروه مجموعه اطلاعات که درواقع ادامه رشته‌های مقطع کارشناسی است عناوین دروس امتحانی شامل زبان عمومی و تخصصی، تئوری‌های مدیریت، ریاضی و آمار، روش تحقیق، تحولات سیاسی اجتماعی ایران از مشروطیت تاکنون و اندیشه‌های سیاسی است.

در مجموعه علوم اطلاعاتی که دو گرایش بیوتروریسم و علوم جرم‌شناسی امنیتی قرار دارد عناوین دروس امتحانی شامل زبان عمومی و تخصصی، ریاضیات عمومی، مبانی کامپیوتر، شیمی عمومی، فیزیک پایه، زیست‌شناسی، فیزیولوژی عمومی و میکروبیولوژی عمومی است.

در مقطع دکتری در زیرگروه مدیریت رسانه و اطلاعات از بین افراد شاغل در وزارت اطلاعات پذیرش دانشجو دارد. عناوین دروس امتحانی شامل مجموعه دروس تخصصي در سطح كارشناسي و كارشناسي ارشد (آمار و كاربرد آن در مديريت، مباني سازمان و مديريت، اصول و مباني مديريت از ديدگاه اسلام، مديريت ارتباط و رفتار سازماني، مديريت استراتژيك)، استعداد تحصيلي و زبان انگليسي است.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست
برای پاسخ سوالات خود در مورد تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی با ما تماس بگیرید
تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫113 نظرها

    1. سلام ممنوعیت برای اهل سنت در نظر گرفته نشده است در صورت موفقیت در مراحل مصاحبه می توانید جذب شوید.

  1. سلام . آیا خانم ها در این دانشگاه پذیرش میشن اگه نمیشن چطور میتونن مامور امنیتی شن ؟

  2. سلام خسته نباشید
    برای کنکور ارشد در رشته ها محدودیت وجود داره؟ یعنی از رشته خاصی میتونن در کنکور این دانشگاه شرکت کنن؟
    اگر رشتمون مهندسی صنایع باشه امکان شرکت در کنکور این دانشگاه رو داریم؟

    1. سلام سلامت باشید شرکت در کنکور کارشناسی ارشد این دانشگاه از هر رشته ای امکان پذیر است.

        1. شما باید منابع کنکور سراسری را مطالعه کرده و از طریق آزمون وارد دانشگاه اطلاعات شوید.

        2. سلام از طریق معرف میشه راحت تر رفت جلو؟ با دیپلم انسانی، بعد امکانش هست بعد از فارغ التحصیل شدن استخدام نشیم و آزاد کار کنیم؟

          1. سلام با توجه به تخصصی بودن رشته های دانشگاه اطلاعات در صورت عدم استخدام شرایط کار ازاد امکان پذیر است اما طبیعتا مرتبط با مدرک تحصیلی نخواهد بود.

    2. سلام خسته نباشید سوال داشتم خدمتتان
      برای ورود به دانشگاه حتما باید مجرد باشیم یا اینکه نامزد هم داشته باشیم میتونم در دانشگاه پذیرش و تحصیل کنیم،منظوزم اینه که اگر نامزد باشیم مشکلی در روند جذب در دانشگاه پیش نمی آید؟

  3. تو انتخاب رشته، تو نقشه و… کلا خود این دانشگاه و تلفن و آدرس و همه چیزش غیب شده! آیا کسی خبر داره چه شده است؟

    1. سلام من خیلی خواستم وارد دانشگاه امنیت بشوم ولی نتونستم خیلی خیلی سخته

  4. سلام وقتتون بخیر.
    من امسال پایه دهم شاخه فنی حرفه ای هستم ایا میتونم بعد اخذ دیپلم فنی و با شرکت در کنکور سراسری انسانی و کسب رتبه و تراز قابل قبول در پذیرش دانشگاه اطلاعات شرکت کنم؟

  5. با سلام
    یه سوال، من الان مشغول به تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی هستم؛ برای کنکور ارشد دانشگاه اطلاعات و امنیت؛ منابعی که باید مطالعه کنم همون منابعیست که برای ارشد کامپیوتر یا نه باید منابع مخصوص به خودشون رو مطالعه کنم ؟
    و ممکن اگه منابع خاصی داره، اون منابع رو ذکر کنید
    با تشکر

    1. سلام
      برای ارشد دانشگاه اطلاعات باید در رشته های مرتبط ثبت نام کنید دو کد رشته تخصصی برای استخدام در وزارت اطلاعات پذیرش دارد.

  6. از دوستان کسی تماس گرفتن جهت مصاحبه رشته مدیریت اطلاعات ارشد1400 اگه تماس گرفتن یا منتظر هستید همچنان زیر این دیدگاه پیام بزارید
    یا به ای دی من توی تلگرام پیام بدید******

  7. با سلام
    میخواستم بدونم برای ارشد اگر مدرک مهندسی برق گرایش کنترل و ابزاردقیق داشته باشیم میتونیم ثبت نام کنیم؟

  8. سلام و وقت بخیر . میخواسم بدونم من پارسال توی دفترچه انتخاب رشته انتخاب کردم این دانشگاه رو . اما وقتی که جوابا اومد دانشگاه دیگه ای پذیرفته شده بودم و امید دیگه ندلشتم ولی یه روز با من تماس گرفتن که متاسفانه نتونستم جواب بدم . میخواسم بدونم راه ارتباط دوباره ای هست یا نه ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. سلام منم همین مشکل رو دارم نتونستم. جواب بدم و دیگ تماسم نگرفتن با من
        شماره وزارت خانه رو چ جوری پیدا کنم؟

  9. سلام ، وقت بخیر
    من در کنکور سال 99 رتبه ی قبولی دانشگاه اطلاعات را آوردم و حتی قبل از عید با بنده تماس گرفتن که گفتن مراحل مصاحبه و گزینش 1 الی 2 سال طول میکشه، الان من منتظر بمونم یا به دانشگاه مراجعه کنم؟

  10. سلام و درود
    اگر کسی کارشناسی رشته it دانشگاه غیر دولتی هم باشه میتونه توی کنکور شرکت کنه
    یا فقط دانشگاه های دولتی میتونن؟

  11. سلام بزرگوار
    خوب هستید شما
    ببخشید یه سوالی دارم خدمتتان
    اگر کسی it کامپیوتر دانشگاه غیر انتفاعی داشته باشه
    میتونه حالا کارشناسی یا ارشد شو داخل دانشگاه اطلاعات
    بگذرونه؟

  12. سلام خسته نباشید 1 سوال من کارشناسی کامپیوتر نرم افزار دارم دیپلمم فنی است واسه ارشد میتونم دفترچه کنکور بخش دانشکده اطلاعات رشته امنیت اطلاعات بزنم ایا امکان پذیرشم هست ؟

  13. سلام خسته نباشین
    لطفا اطاعاتی در مورد معاینات پزشکی ارائه کنید
    ممنون

    1. سلام
      معاینات پزشکی وزارت اطلاعات بسته به رسته و رشته انتخابی متفاوت هست. در کل اگر فرد مشکل جسمی که مانع وظایف شغل محوله باشد را داشته باشد منع جذب دارد. در حالت کلی فرد نباید معاف از خدمات رزمی باشد.

  14. سلام
    طبق سایت واجا یک سری رشته های کارشناسی نام برده شدند و یکی از آنها معارف اسلامی(فقه و اصول)بود آیا مدرک سطح ۲حوزه که قانونا مورد تایید هستش شامل معارف اسلامی میشه؟

      1. سلام.
        آیا دانش آموخته این دانشگاه لزوما باید در سازمان های دولتی فعالیت کنه ؟
        یا میتونه به عنوان مهندس امنیت در استارت آپ ها و یا شرکت های داخلی و خارجی فعالیت کنه ؟

  15. سلام
    کسی که توی همه ی مراحل مصاحبه این دانشگاه پذیرفته بشه و شروع به تحصیل کنه بعد از اینکه استخدام میشه توی چه کاری فعالیت میکنه؟ آیا توی کار دفتری و کارمندی فعالیت داره یا با اسلحه به عملیات های ویژه اعزام میشه؟

    1. سلام
      زمینه کاری بعد از استخدام بسته به رشته تحصیلی، عللاقه مندی فرد و نیاز سازمان متغیر است.

  16. سلام وقتتون بخیر باشه
    سوال از حضورتون این که
    برای قبولی در مقطع ارشد،فقط دروسی که اعلام شده مورد ازمون قرار میگیرن؟(دروسی مثل زبان،روش تحقیق،اندیشه سیاسی غرب و اسلام و…)
    به طور واضح تر این که شرط قبولی=داشتن معدل مناسب کارشناسی+نمره مناسب در دروس اعلام شده واجا
    یا این که علاوه بر نمره مناسب در دروس تخصصی خود رشته که در کنکور مورد ازمون قرار میگیرن باید در دروس اعلامی واجا هم نمره بیاریم؟
    سوال اخر این که موقع جلسه کنکور،سوالات مربوط به دروس اعلامی واجا به طور جداگانه در اختیار داوطلب قرار میگیره؟
    ممنون از وقتی که میگذارید

    1. سلام
      شما باید در آژمون کارشناسی ارشد کد رشته محل 1153 اطلاعات را انتخاب کنید و دروس مشخص شده را در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد را امتحان دهید . بعد از کسب نمره قابل قبول به مصاحبه دعوت خواهید شد.
      فقط در لینک زیر رشته های مرتبط را بررسی کنید:
      http://www.vaja.ir/Portal/home/?news/285960/286849/293762/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D9%84-1399

    2. سلام خسته نباشید آیا امکان دارد که در هنگام ثبت نام کنکور سراسری در بهمن اگر اعلام علاقه مندی به دانشگاه وزارت اطلاعات را اعلام نکرده باشیم ، در مرداد ماه پس از آمدن اعلام نتایج کنکور در این دانشگاه اعلام علاقه مندی کنیم و نسبت به ثبت نام اقدام کنیم!!؟؟

      1. سلام
        در صورت مکاتبه با سازمان سنجش و تایئده گرفتن می توانید انتخاب رشته را انجام دهید.

  17. سوال بعدی این میباشد که پذیرش نهایی برای دعوت به مصاحبه فقط از طریق تماس هست. چون در سایت سنجش اعلام نتایج نهایی رشته محل های خاص زده کد رشته محل دارای شرایط خاص ثبت ننموده اید یا در لیست پذیرفته شدگان قرار ندارید. این پیام چه معنی دارد در حالی که اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد از طریق تماس انجام خواهد گرفت

  18. سلام. اگه برای ورودی های امسال محدودیت رشته تحصیلی قائل شدند چرا در دفترچه کنکور این اطلاعات و رشته ها قرار ندارد . این موارد محدودیت انتخاب رشته در ۱۸شهریور ثبت گردیده. دقیقا روز قبل از آن زمان انتخاب کدمحل به انتها رسیده بود. به نظر شما این موارد الحاق خواهد شد. در حالی که در دفترچه کنکور چنین رشته هایی ذکر نشده.

    1. سلام
      متاسفانه این اتفاق در زمان انتخاب رشته رخ داده و رشته های مشخص شده در لیست شانس دعوت به مصاحبه را دارند.

      1. سلام خوبید لطفا پاسخ بدید . نتایج نهایی کنکور ارشد در حال تکمیله. و برای کارنامه نهایی بنده رتبه نزده و نگفته قبول هستید یا نه کلا به کارنامه سفید هست و در قسمت نتیجه زده عدد۱۸. و توضیح داده که عدد ۱۸ یعنی سازمان مربوطه اطلاع رسانی میکنه .چیکار باید کرد

  19. با سلام و درود، وقت بخیر
    چند تا سوال از دوستان و مشاورین عزیز این سایت داشتم
    در مقطع ارشد رشته مدیریت اطلاعات
    1-ایا تا تاریخ99/7/11از دوستان عزیز در مقطع ارشد که کد رشته های این دانشگاه رو انتخاب کردن از طرف دانشگاه دعوت به مصاحبه شدن؟
    2-ایا کسی که یک بار در سال های گذشته دعوت به مصاحبه شده و امتیاز کسب نکرده و امسال نیز شرکت و مجاز به انتخاب رشته شده ،بازهم دعوت به مصاحبه میشه؟،کسی هست از دوستان که همچین شرایطی داشته باشه؟
    3-رتبه و تراز دوستانی که دعوت به مصاحبه شدن چند هستش؟

    با تشکر از گروه مشاورین برتر🌹🌹
    و تمامی دوستانی که پاسخگو هستن🌹🌹

  20. . سلام. دفترچه کنکور کارشناسی ارشد را کامل مطالعه کردم و در خصوص شرایط اختصاصی و عمومی دانشگاه اطلاعات شرایط را بررسی کرده. که شرایط کلی را داشتم. بحث بنده این میباشد که در دفترچه کنکور ارشد هیچ اطلاعاتی در خصوص مدرک دوره کارشناسی قرار نداده اند. با این فرض که با هر رشته مدرک تحصیلی میتوان در دانشگاه اطلاعات تحصیل نمود. در سایت وزارت اطلاعات در تاریخ۱۸شهریور یک سری رشته های مجاز برای شرکت در دوره کارشناسی ارشد انتخاب شده اند در حالی بنده عمران هستم(عدم وجود رشته عمران در سایت واجا) و کنکور ارشد مجموعه اطلاعات را قبل از تاریخ اعلامیه سایت واجا را دادم و مجاز هم شدم. بنده چیکار باید بکنم. کمک کنید

    1. سلام خدمت شما دوست عزیز.
      ایا تا به امروز یعنی تاریخ10مهر99دعوت به مصاحبه شدید؟؟
      من سال97هم رشته شما بودم ولی دعوت به نصاحبه شدم،ولی چون امتیاز کافی کسب نکردم رد شدم.
      ایا تا به امروز دعوت به مصاحبه شدین؟

    2. سلام.
      ایا تا به امروز 16مهر ماه از دوستان کسی دعوت به مصاحبه ارشد دانشگاه وزارت اطلاعات نشده است؟
      لطفا اگه دوستی دعوت شده بگه که منتظر نباشیم😔
      ممنونم

  21. سلام . آیا با مدرک کارشناسی ناپیوسته رشته عمران اجرایی میتوان در کنکور دانشگاه وزارت اطلاعات شرکت کرد و پذیرش این دانشگاه را گرفت ؟ منظور بنده این میباشد آیا رشته کارشناسی برای پذیرش گرفتن در دانشگاه امام محمد باقر چقدر اهمیت دارد؟

    1. سلام
      بر اساس اطلاعیه وزارت اطلاعات برای رشته ها مورد پذیرش محدودیت در نظر گرفته اند و رشته مهندسی اجرائی عمران در بین رشته های مورد پذیرش قرار ندارد.

  22. سلام. آیا نوع رشته کارشناسی اهمیت دارد برای پذیرش در مقطع ارشد دانشگاه وزارت اطلاعات. به عنوان مثال لیسانس عمران اجرایی کارشناسی ناپیوسته میتوان در مقطع ارشد دانشگاه اطلاعات تحصیل کرد

    1. با سلام
      با توجه به اطلاعیه وزارت اطلاعات برای ورودی های امسال محدودیت رشته مجاز کارشناسی در نظر گرفته شده است.

  23. سلام وقت بخیر من زمان ثبت نام کنکور علاقه مندی دانشگاه اطلاعات رو نزدم و کسیو هم نمیشناسم از اطلاعات که معرفم بشه راهی داره که علاقه مندی کنم و اگر الان در انتخاب رشته ها ثبت کنم مشکلی پیش میاد برام؟ یعنی احتمال دعوت به مصاحبه هست؟

    1. باید انتخاب رشته را انجام دهید و با سازمان سنجش برای در نظر گرفتن علاقه مندی مکاتبه کنید.

  24. با سلام. آیا با لیسانس مهندسی عمران اجرایی دانشگاه ازاد میتوان در کد رشته ۱۱۵۳مجموعه اطلاعات در مقطع ارشد ادامه تحصیل داد. از این نظر قوانین و شرایط دانشگاه وزارت اطلاعات به چه صورت می‌باشد؟

    1. سلام
      از امسال برای دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی محدودیت رشته مجاز کارشناسی در نظر گرفته شده است که در لینک زیر می توانید جزیئات بیشتر مشاهده کنید:
      http://www.vaja.ir/Portal/home/?news/285960/286849/293762/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D9%84-1399

    2. سلام برای ارشد با توجه به دروس امتحانی از چه کتاب هایی و تالیف چه کسانی استفاده کنیم ممنون میشم راهنمایی کنید.

      1. سلام
        باید با مشاورین مرکز تماس بگیرید خیلی مفصل هست منابعی که نیاز دارید.

    1. سلام دوست عزیز
      ایا تا به امروز 10مهر99دعوت به مصاحبه شدید؟؟
      رتبه کنکور و تراز تون چند بوده؟؟

    2. سلام
      ببخشید میگم که 🙁 واسه قبولی توی دانشگاه وزارت اطلاعات آیا کنکور هم مهمه ؟ مثلا باید رتبه ی کنکور چند بیاد تا قبول شیم ) من رشتم تجربی هست

      1. سلام
        یکی از راه های ورود کنکور سراسری هست. رتبه های زیر 30 هزار دعوت به مصاحبه شده اند.

  25. سلام
    تو مقطع کارشناسی ارشد معدل کارشناسی ملاک هست یا نه اگه معدل کارشناسی کم باشه تبصره یا قانون داره

  26. سلام
    ببخشید با دیبلم کاردانش هم میشه ثبت نام کرد یا من باید تا فوق دیبلم بیشروی کنم منظورم رشته مهندسی اطلاعات و امنیته زیر شاخه آی تی از گروه مهندسی

  27. سلام من در دی ماه امسال در آزمون کتبی مصاحبه قبول شدم و به بنده گفتند تا یک ماه دیگر با تو تماس خواهیم گرفت برای مصاحبه حضوری اما هنوز تماس نگرفته اند آیا راهی برای پیگیری وجود دارد!!!؟؟؟

    1. با سلام با توجه به ظرفیت پذیرش این دانشگاه و نوع پذیرش نیمه متمرکز آن با داشتن رتبه زیر 500 امکان دعوت به مصاحبه شما بالا است.

  28. سلام من در ازمون سراسری شرکت کردم و گروه ریاضی و فنی رو انتخاب کردم فقط به خاطر دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در ثبت نام زدم دانسجو نیستم در صورتی که من دانشجوی روزانه کاردانی هستم فنی حرفه ای ایا مشکلی برام پیش نمیاد چون من فقط میخوام مد رشته های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی رو بزنم؟

    1. با سلام
      دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی از بین فارغ التحصیلان رشته های نظری بر اساس شرط معدل و شرایط سنی پذیرش دارد. در صورت نداشتن دیپلم نظری و شرایط سنی می توایند برای مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه تا سقف سنی 25 بدون خدمت سربازی و تا 27 با انجام خدمت سربازی اقدام کنید.

      1. با دیبلم کاردانش هم میشه ؟
        کارشناسی ارشد رشته مهندسی فناوری اطلاعات و امنیت رو میگم تو سایت سنجش سال 99 تو دفترچه هست.

        1. اگر برای مقطع کارشناسی ارشد مد نظرتون باشه داشتن لیسانس کفایت می کنه و عنوان دیپلم اهمیتی ندارد.

  29. سلام وقت بخیر
    شرایط سنی که برای دانشگاه اطلاعات نوشتید در زمان ثبت نام کنکور سراسری هست؟ و اینکه مصاحبه حضوریش به چه صورت هست؟ آیا تستی هستش یا به صورت حضوری پرس و جو میکنن از ما؟
    ممنون

  30. سلام زمان مصاحبه حضوری دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی کی هستش کسانی که مجاز شدن روکی دعوت به مصاحبه میکنند

    1. سلام با توجه به تغییرات که امسال برای پذیرش دانشگاه اطلاعات صورت گرفته احتمالا در نیمه اول شهریور برای مصاحبه با شما تماس بگیرند.

    2. با سلام. چند تا سوال خدمتتون داشتم.اول اینکه سطح دانشکده امنیت اطلاعات در چه حده آیا به پای شریف یا امیرکبیر میرسه.چون موندم کدومو انتخاب کنم.مزایای اون نسبت به بقیه دانشگاه ها مانند شریف چیه؟

      1. با سلام
        مقایسه دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی با دانشگاه شریف یا امیر کبیر درست نیست زیرا زمینه فعالیت و حوزه کاریه دانشگاه امنیت ملی متفاوت هست و حتی اگر شما رشته های این دانشگاه نگاه کنید فقط تو این دانشگاه ارائه می شود. دانشگاه شریف یا امیرکبیر برای افرادی که علاقه مند به حوزه مهندسی هستند و یا حتی قصد تحصیل در دانشگاه های مطرح دنیا را دارند مناسب است و دانشگاه اطلاعات امنیت ملی برای افرادی که می خواهند تو حوزه اطلاعاتی برای حفظ امنیت کشور تلاش کنند مناسب هست و به نظر بنده انتخاب دانشگاه امنیت ملی باید بر اساس روحیه و علایق فردی باشد نه سطح و رده دانشگاه.
        با آرزوی موفقیت

  31. سلام زمان مصاحبه حضوری دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی کی هستش کسانی که مجاز شدن روکی دعوت به مصاحبه میکنند

  32. سلام ایا باید حتما تیک هنگام ثبت نام زده شود؟؟؟اگه نزیم یعنی شانس هم نداریم برای اطلاعات؟؟؟؟؟

      1. خب اگر اعلام علاقه مندی نکنیم بعد توی انتخاب رشته دانشگاه امنیت و اطلاعات رو بزنیم شانس قبولی نداریم؟؟؟ اون تیک الزامیه حتما؟؟

        1. با توجه به شرایط خاصی که دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی دارد و مدت زمان بررسی شرایط نفرات علاقه مند باید در زمان ثبت نام باید علاقه مندی به دانشگاه اطلاعات وامنیت ملی اعلام می شد. توصیه می کنم برای گزینه آخر از طریق سیستم پاسخ گویی سازمان سنجش درخواست بدید. همچنین با تماس با مشاورین گروه مشاور برتر می توانید از سایر روش های برای ورود به وزارت اطلاعات مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن