کنکور

ارشد بدون کنکور دولتی پیام نور آزاد

تحصیل بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد همواره موردتوجه افرادی که قصد ارتقا مدرک تحصیلی خود رادارند، بوده است. در مقطع کارشناسی امکان تحصیل بدون کنکور در اکثر رشته‌های دانشگاهی وجود دارد اما برای مقطع کارشناسی ارشد شرایط پذیرش کمی متفاوت‌تر است. درواقع برای افرادی که غیر از مسیر کنکور کارشناسی ارشد می‌خواهند وارد دانشگاه شود گزینه‌هایی وجود دارد که بر اساس نوع دانشگاه شرایط متفاوتی دارند. افراد برای گزینه ارشد بدون کنکور دانشگاه‌های متفاوتی را می‌توانند انتخاب کنند که شامل دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه آزاد و پیام نور است. دانشجویان متقاضی ارشد بدون کنکور بسته به نوع دانشگاه انتخابی باید سابقه تحصیلی مناسبی داشته و شرایط ورودی آن دانشگاه را مدنظر داشته باشند. در این مطلب راه‌های ورود بدون کنکور کارشناسی ارشد معرفی می‌شود و عزیزان در صورت داشتن هرگونه سؤال می‌توانند با مشاورین مرکز گروه مشاور برتر تماس بگیرند.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست

برای پاسخ سوالات خود در زمینه ارشد بدون کنکور با ما تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

روش‌های پذیرش ارشد بدون کنکور

در حال حاضر امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور از طریق دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و دولتی در مقطع روزانه، شبانه و پردیس خودگردان امکان‌پذیر است. در گزینه‌های ذکرشده برای دانشگاه آزاد امکان تحصیل در رشته هم‌جنس کارشناسی امکان‌پذیر است اما در دو دانشگاه دیگر امکان تحصیل در رشته‌های دلخواه وجود دارد اما در صورت متفاوت بودن رشته انتخابی بر اساس قوانین آموزشی باید دروس پیش‌نیاز مرتبط با رشته انتخابی توسط دانشجو گذرانده شود. در ادامه شرایط پذیرش و تحصیل بدون کنکور کارشناسی ارشد که شامل موارد زیر است شرح داده می‌شود:

  • پذیرش بدون کنکور دانشگاه پیام نور
  • پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد
  • پذیرش بدون کنکور دانشگاه دولتی استعداد درخشان
  • پذیرش بدون کنکور سوابق تحصیلی

پذیرش بدون کنکور ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد امکان پذیر خواهد بود. پذیرش بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی در رشته هایی که ظرفیت آنها در کنکور کارشناسی ارشد سال 99 تکمیل نشده صورت خواهد پذیرفت. داوطلبان برای پذیرش بر اساس معدل تراز شده کارشناسی می توانند وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند. همچنین پذیرش این دوره به صورت متمرکز و تک مرحله ای خواهد بود.

پذیرش بدون کنکور دانشگاه پیام نور

متقاضیان تحصیل بدون کنکور در دانشگاه پیام نور دو انتخاب پیش رو خوددارند:

  1. ثبت‌نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور
  2. ثبت‌نام کارشناسی ارشد بدون کنکور در مراکز بین‌الملل دانشگاه پیام نور

پذیرش بدون کنکور فراگیر پیام نور

در این گزینه افراد از طریق کنکور کارشناسی ارشد وارد دانشگاه نمی‌شوند اما باید در آزمون ورودی که مختص این نوع پذیرش است شرکت کنند. درواقع افراد بر اساس رشته موردعلاقه خود باید دروس در نظر گرفته‌ شده‌ ترم یک را به‌صورت دانش‌پذیر مطالعه کرده و بر اساس ظرفیت دانشگاه اگر نمره قابل‌قبول کسب کردند می‌توانند در رشته انتخابی ادامه تحصیل دهند. دروس و منابع هر رشته توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود و معمولاً برای اکثر رشته‌ها شامل 3 یا 4 درس با منابع مشخص‌شده و صفحات که باید مطالب شود، است. اگر افراد موفق به پذیرش شوند دروسی که امتحان‌داده و نمره بالای 12 کسب کرده‌اند جز دروس پاس شده محسوب شده و پس از ورود به دانشگاه وارد ترم دوم تحصیلی می‌شوند. در پذیرش فراگیر پیام نور 20 درصد معدل دوره کارشناسی و 80 درصد نمره کسب‌شده در آزمون فراگیر در نمره نهایی داوطلبان تأثیر دارد.

در دوره فراگیر پیام نور داوطلبان بجای کنکور کارشناسی ارشد در آزمون فراگیر که شامل دروس ترم یک است شرکت می‌کنند و در صورت قبولی و کسب نمره بالای 12 در هر درس نیازی به گذراندن مجدد آن درس ندارند.

زمان ثبت‌نام فراگیر پیام نور معمولاً هفته آخر مهرماه است و آزمون نیز در ماه آذر برگزارشده و افراد در صورت قبولی بهمن‌ماه همان سال وارد دانشگاه شده و درترم 2 تحصیلی مشغول به تحصیل می‌شوند. از مزایای این دوره می‌توان به هزینه تحصیلی کمتر و صرف زمان کمتر برای شرکت در کلاس‌ها اشاره کرد. ثبت نام این دوره نیز از طریق سایت سازمان سنجش صورت می پذیرد.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست

برای پاسخ سوالات خود در زمینه ارشد بدون کنکور با ما تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

پذیرش بدون کنکور مراکز بین‌الملل دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور علاوه بر پذیرش فراگیر، در مراکز بین‌الملل خود نیز بدون کنکور کارشناسی ارشد جذب دانشجو دارد. ثبت‌نام در دانشگاه‌های بین‌الملل پیام نور از طریق سایت پذیرش دانشگاه پیام نور صورت می‌پذیرد و نیازی به مراجع به سایت سازمان سنجش نیست.

دانشگاه پیام نور در شعب بین‌الملل داخل در شهرهای قشم، کیش و عسلویه و در خارج شعبات خارج از کشور جذب دانشجو دارد:

  • اقلیم کردستان عراق (اربیل)
  • امارات (دبی)
  • ایتالیا (میلان)
  • تاجیکستان (دوشنبه)
  • افغانستان
  • ترکیه (استانبول)
  • عمان (مسقط)
  • آذربایجان (باکو)
  • ارمنستان (ایروان)
  • فرانسه (پاریس)
  • قطر
  • کانادا (تورنتو)
  • کویت
  • گرجستان (تفلیس)
  • مالزی (کوالالامپور)

پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری

در دانشگاه سراسری نیز مانند دانشگاه پیام نور افراد از دو طریق می‌توانند وارد دانشگاه شوند:

  • پذیرش بدون کنکور ارشد بر اساس معدل و استعداد درخشان
  • پذیرش از طریق مصاحبه حضوری در واحد پردیس بین‌الملل

ثبت‌نام بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه‌های دولتی

در این نوع پذیرش دانشجویان باید فقط در رشته دوره کارشناسی ادامه تحصیل دهند و یا در صورت تائیدیِ گرفتن از دانشگاه می‌توانند در رشته‌های شناور مرتبط با رشته خود نیز ادامه تحصیل دهند. دانشجویانی که متقاضی پذیرش این دوره هستند باید از ترم ششم یا سال سوم درخواست خود را در آموزش دانشگاه مطرح کنند. برای بهره‌مند شدن شرایط استعداد درخشان متقاضیان باید دارای شرایط زیر باشند:

  • جز 15 درصد دانشجویان برتر ورودی در رشته کارشناسی
  • فارغ‌التحصیل شدن در 8 ترم
  • گذراندن حداقل 110 واحد درسی در زمان درخواست
  • نفرات برتر (اول تا پانزدهم) المپیادهای دانشجویی به‌صورت ظرفیت مازاد

توجه داشته باشید که در صورت برخورداری از شرایط استعدادهای درخشان برای ادامه تحصیل بدون کنکور در مقطع ارشد، باید از سال سوم کارشناسی یا به عبارتی بعد از ترم ششم از طریق آموزش دانشگاه اقدام کنید.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست

برای پاسخ سوالات خود در زمینه ارشد بدون کنکور با ما تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

ثبت‌نام در پردیس‌های دانشگاه‌های دولتی

یکی دیگر از انتخاب‌های جذاب برای تحصیل بدون کنکور در دانشگاه‌های مطرح کشور گزینه پردیس‌های بین‌الملل دانشگاه‌های دولتی هستند. بر اساس آیین‌نامه‌های تصویب‌شده در شورا انقلاب فرهنگی به بر خی از دانشگاه‌های مطرح دولتی کشور اجازه پذیرش دانشجو از طریق مصاحبه حضوری داده‌شده است. به‌عنوان‌مثال دانشگاه‌هایی مثل پردیس دانشگاه تهران در جزیره کیش، پردیس دانشگاه تهران در واحد ارس، دانشگاه صنعتی شریف، تربیت مدرس، فردوسی مشهد و … می‌توانند به‌صورت سوابق تحصیلی و مصاحبه حضوری پذیرش دانشجو داشته باشند.

پردیس دانشگاه‌ها دولتی در مقطع کارشناسی ارشد از طریق مصاحبه و پذیرش بدون کنکور جذب دانشجو دارند و مدرک رسمی همان دانشگاه به فارغ‌التحصیلان اعطا می‌گردد.


حتما بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد


پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی

پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد صرفاً بر اساس استعداد درخشان یا شرط معدل صورت می‌پذیرد. متقاضیان ثبت‌نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بسته به زیرگروه آموزشی تحصیلی باید سقف معدل لازم را داشته باشند. علاوه بر شرط معدل افراد باید در سنوات تحصیلی 8 ترم بدون معادل‌سازی موفق به دریافت مدرک کارشناسی شده باشند و همچنین در سال فارغ‌التحصیلی برای پذیرش بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد اقدام کنند. به صورت کلی پذیرش بدون کنکور ازاد از طریق استعداد درخشان با شرایط زیر امکان پذیر است:

  • داشتن معدل 16 به بالا برای وزارت علوم و 17 به بالا برای وزارت بهداشت
  • پذیرش برای فارغ التحصیلان تا 3 سال بعد از فارغ التحصیلی امکان پذیر است.
  • رعایت هم نامی گروه عمـده تحصـیلی رشـته مقطـع کارشناسی متقاضی با رشته مورد تقاضا در مقطـع کارشناسـی ارشد الزامی است
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫31 نظرها

  1. با سلام و احترام
    فارغ التحصيل کارشناسی مهندس کامپیوتر فتاوری اطلاعات از دانشگاه أزاد واحد الکترونیکی با معدل ۱۷.۵ آیا می توانیم در دوره های حضوری کارشتاسی ارشد دانشگاه آزاد و یا دانشگاه های دیگر فقط بصورت حضور ی باشه و در رشته مهندس کامپیوتر هوش مصنوعی و ربا تیکز بدون کنکورتحصیل کنم

  2. سلام خسته نباشید
    استعداد درخشان آزاد ثبت نام کردم معدلم ۱۶,۸۹ هستش بنظرتون امکان دار قبول بشم؟

    1. سلام
      فارغ التحصیل علوم کامپیوتر در مقطع کارشناسی از دانشگاه چمران با معدل ۱۴ هستم. برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد و بدون کنکور از طریق کدوم دانشگاه ها میتونم اقدام کنم؟

  3. سلام وقت بخیر
    برای تحصیل تو مقطع ارشد رشته غیر همجنس با کارشناسی، تو دانشگاه پیام نور بهترین راه ورود ارشد فراگیر پیام نور یا راه دگ ای ام وجود داره؟

      1. ممنون
        و اینکه برای ثبت نام تو ارشد جز ازمون سراسری و فراگیر پیام نور ، پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ممکنه؟ یعنی از مهر ماه امسال بسته به ظرفیت دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی در رشته غیر همجنس با کارشناسی، وارد بشیم
        همچین چیزی وجود داره اصلن؟؟

        1. شما برای ازاد بین الملل می توانید اقدام کنید در زمان کرونا بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش داشتند.

  4. سلام و وقت بخیر.
    من خرداد ۱۴۰۳ از دانشگاه پیام نور با معدل ۱۸ فارغ التحصیل میشم. آیا میتونم برای قبولی ارشد از طریق استعداد درخشان برای دانشگاه های دولتی اقدام کنم؟

  5. سلام
    من فارغ التحصیل ۱۴۰۰دانشگاه پیام نور هستم با معدل۱۸/۲۳میتونم امسال به عنوان استعداد درخشان بدون کنکور ارشد بخونم در دانشگاه دولتی؟

  6. سلام وقت بخیر
    با مدرک کارشناسی پیام نور
    در انتخاب رشته کنکور ارشد میشه غیر از دانشگاه پیام نور هم انتخاب کرد یا فقط دانشگاه های پیام نور میشه؟

  7. سلام خسته نباشید. من فارغ التحصیل دانشگاه دولتی سال 1400 هستم. میتونم برای ارشد بدون کنکور(بر اساس سوابق تحصیلی) دانشگاه پیام نور شرکت کنم؟ واسه امسال میشه؟ و اینکه تاریخ ثبت نامش کی هست؟

    1. سلام سلامت باشید.
      بله می توانید به صورت فراگیر جذب دارد زمان ثبت نام هنوز اعلام نشده است.

    2. سلام وقت بخیر
      با مدرک کارشناسی پیام نور
      کنکور ارشد شرکت کنیم در انتخاب رشته میشه غیر از دانشگاه پیام نور هم انتخاب کرد؟

  8. سلام سال ۸۹ رشته اقتصاد بازرگانی فارغ التحصیل شده ام .خواستم بدونم در کارشناسی ارشد فراگیر می توانم رشته غیر مرتبط بخونم؟

  9. سلام خسته نباشید خدا قوت
    ببخشید بدون آزمون کارشناسی ارشد
    پیام نور زمان کی هست و واقعا می شه از آیت روش گفته شده وارد دانشگاه شد ادامه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در رشته مورد علاقه مون بدهیم و اینکه زمان ثبت نامش کی می باشه. شرایط چجوری اگر مرحمت کنید من را راهنمایی کنید ممنون

  10. با عرض سلام و وقت بخیر فارغ التحصیل دانشگاه آزاد میتونه استعداد درخشان دولتی قبول شه؟

  11. سلام
    شخصی که از دانشگاه پیام نور فارغ التحصیل شده ، نمی تواند در ازمون استعداد درخشان شرکت کند ؟

      1. آیا برعکسش هم صادقه؟معدل الف دانشگاه آزاد می تونه بره بدون کنکور پیام نور برای مقطع ارشد؟

          1. سلام وقت بخیر.من میتونم دانشگاه پیام نور ارشد استعداد درخشان شرکت کنم؟معدلم بالای ۱۶هست وسال۱۴۰۰فارغ التحصیل شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن