کنکور

رتبه قبولی رشته‌های ریاضی نظام جدید

اطلاع از رتبه قبولی رشته‌های مختلف دانشگاهی برای انتخاب رشته کنکور ریاضی و حتی برنامه مطالعاتی کنکور ضروری است. سهمیه‌های مختلف مناطق سه‌گانه و حتی ایثارگری برای هر رشته رتبه‌های متفاوتی را در دانشگاه خاص نیاز دارند. علاوه بر این بر اساس بومی گزینی دانشگاه رتبه داوطلب در نوع پذیرش دوره که شامل روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی و ظرفیت مازاد نیز تأثیرگذار است.

در این مقاله رتبه‌های قبولی کنکور سال های قبل در رشته‌های مختلف برای نوع پذیرش به‌صورت روزانه، نوبت دوم و … ارائه‌شده تا داوطلبان با شناخت کافی در مورد حدود رتبه‌های قبولی رشته‌های موردعلاقه انتخاب رشته کنکور اصولی داشته باشند. عزیزان در صورت داشتن هرگونه ابهام می‌توانند در بخش نظرات و پیشنهاد‌ها سؤالات خود را مطرح کنند تا توسط گروه مشاور برتر پاسخ داده شود.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

چه رشته‌ای چه رتبه‌ای کنکور ریاضی

بدون شک یکی از دغدغه‌های داوطلبان کنکور ریاضی اطلاع از رتبه قبولی رشته‌های موردنظر در انتخاب رشته کنکور ریاضی است. می‌توان گفت بیشتر داوطلبان کنکور ریاضی با سؤال برای چه رشته‌ای چه رتبه‌ای نیاز دارم مواجه شده‌اند.

نکته‌ای که حتماً باید مدنظر داوطلبان قرار گیرد این است که اطلاع از رتبه‌های قبولی رشته‌ها برای داشتن دید کلی نسبت به رتبه سهمیه‌های مختلف است و طبیعتاً نمی‌تواند رتبه قبولی برای سال بعد نیز باشد. عواملی مثل تغییر ظرفیت دانشگاه تغییرات سهمیه و یا حتی گرایش داوطلبان به سمت رشته خاص می‌تواند حدود رتبه‌های قبولی را به نسبت سال‌های قبل جابجا کند. نوع چیدمان رشته‌ها می‌توانند تأثیر عوامل ذکرشده را به حداقل برساند. در لینک انتخاب رشته کنکور سراسری که در ادامه مطلب قرار داده‌شده است اطلاعات کلیدی در مورد نوع چیدمان، ظرفیت دانشگاه و … قرار داده‌شده است.

داوطلبان با در نظر گرفتن رتبه لازم برای قبولی رشته‌های دلخواه در زمان مطالعه برای کنکور سراسری می‌توانند شیوه مطالعه، بودجه‌بندی و زمان خود را به‌درستی برنامه‌ریزی کنند. همچنین در زمان انتخاب رشته کنکور بااطلاع از حدود رتبه‌های قبولی دانشگاه می‌توانند انتخاب رشته مناسبی با توجه به نتیجه کسب‌شده در کنکور ریاضی داشته باشند. همچنین برای اطلاع از نکات کلیدی انتخاب رشته کنکور سریع از طریق لینک زیر می‌توانید اطلاعات مفید کسب کنید:


حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری


گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن