کنکور

رتبه قبولی رشته‌های تجربی

یکی از نکات کلیدی برای انتخاب رشته کنکور تجربی اطلاع از حدود رتبه‌های قبولی رشته‌های موردعلاقه در دانشگاه‌های مختلف کشور است. رتبه‌های قبولی رشته‌های دانشگاهی برای سهمیه‌های مختلف متفاوت است. همچنین نوع پذیرش دانشگاه به‌صورت روزانه، شبانه، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد نیز در رتبه‌های قبولی رشته‌های موردعلاقه انتخاب رشته تجربی تأثیرگذار است. در این مقاله رتبه‌های قبولی کنکور سال های قبل در رشته‌های مختلف برای دانشگاه‌های کشور ارائه‌شده است که عزیزان با شناخت کافی در ارتباط با حدود رتبه‌های قبولی رشته‌های دلخواه انتخاب رشته تجربی اصولی داشته باشند. همچنین داوطلبان کنکور تجربی در صورت هرگونه ابهام در بخش نظرات و پیشنهاد‌ها می‌توانند سؤالات خود را مطرح کنند تا توسط گروه مشاور برتر پاسخ داده شود.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

چه رشته‌ای چه رتبه‌ای کنکور تجربی

یکی از دغدغه‌های رایج برای داوطلبان کنکور تجربی اطلاع از رتبه قبولی رشته‌های دلخواه است. درواقع اکثر داوطلبان کنکور تجربی سؤال برای چه رشته‌ای چه رتبه‌ای نیاز دارم را از خود پرسیده‌اند. پاسخ این سؤال را برای اکثر رشته‌های دانشگاهی می‌توان در این قسمت یافت.

داوطلبان باید در نظر داشته باشند که اطلاع از رتبه‌های قبولی رشته‌ها برای داشتن دید کلی نسبت به رتبه در سهمیه‌های مختلف است و طبیعتاً نمی‌تواند رتبه قبولی برای سال بعد نیز باشد. عواملی مثل تغییر ظرفیت دانشگاه و حتی گرایش داوطلبان به سمت رشته خاص می‌تواند حدود رتبه قبولی را تحت تاثیر قرار دهند که برا به حداقل رساندن اثر تغییرات نوع چیدمان می‌تواند موثر باشد که در لینک انتخاب رشته کنکور سراسری نکات لازم برای انتخاب رشته به صورت کامل توضیح داده شده است.

همچنین داوطلبان با در نظر گرفتن رتبه لازم برای قبولی هر رشته در زمان مطالعه برای کنکور برای دستی یابی به رشته دلخواه می‌توانند نحوه مطالعات و زمان خود را به‌درستی برنامه‌ریزی کنند. در زمان انتخاب رشته کنکور نیز بااطلاع از حدود رتبه‌های قبولی دانشگاه می‌توانند انتخاب رشته مناسبی با توجه به نتیجه کسب‌شده در کنکور تجربی داشته باشند. همچنین برای اطلاع از نکات کلیدی انتخاب رشته کنکور سریع از طریق لینک زیر می‌توانید اطلاعات مفید کسب کنید:


حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری


گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫15 نظرها

  1. سلام با رتبه ۱۱۳۸ س پنج و تراز ۱۳ هزار امکان قبولی دندون آزاد خودگردان هستش؟ احتمالش چقدره؟

  2. سلام وقت بخیر با ۱۱۳۸ سهمیه ۵ و تراز ۸۸۶۵ و کشوری ۱۳ هزار امکان قبولی دندون آزاد خودگردان هستش؟ احتمالش چند درصده به نظرتون؟

  3. عصر بخیر .
    میشه لطف کنید نظر بدید
    با رتبه 746 کنکور تجربی سهمیه ۲۵ درصد و زیر گروه یک ۶۶۸ ایا شانس قبولی در رشته دندون و کدوم دانشگاه :اصفهان -شیراز یاو مشهد رو دارم؟

  4. وقت بخیر
    با رتبه ۷۴۸سهمیه ۲۵ درصد رشته تجربی و زیر گروه یک :۶۶۹ایا شانس قبولی در رشته های پزشکی و دندون در شهرهایی چون شیراز -مشهد-اصفهان و اهواز رو دارم؟؟

  5. سلام وقت بخیر ببخشید خواستم بدونم با سهمیه ۲۵ درصدورتبه درسهمیه کل۳۹۴۵و رتبه درسهمیه زیرگروه یک ۴۶۵۴ و تراز ۵۱۰۰ شانس قبولی اتاق عمل پرستاری یا هوشبری استان ایلام رو دارم بومی استان هستم

    1. با سلام اگر منظورتون رتبه 3500 هست بسته به سهمیه شرایط قبولی متفاوت هست ولی در حالت کلی بر اساس سهمیه مناطق برای پزشکی و دارو پردیس خودگردان دانشگاه آزاد و دولتی شهرستان ها شانس قبولی دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن