کنکور

منبع عربی کنکور سراسری

درس عربی یکی از مهم‌ترین دروس عمومی است و دلیل آن ضعف عمده‌ی داوطلبان در این درس میباشد. در واقع هرچه میانگین درصدها در درسی پایین‌تر باشد، به دست آوردن درصد خوب در آن درس تأثیر بیشتری بر روی تراز و رتبه‌ی شما خواهد داشت. درواقع این درس ضریب پنهان دارد. بدون شک اولین گام برای رسیدن به درصد مناسب انتخاب مناسب منبع عربی کنکور سراسری است.

دلیل ضعف عمده‌ی اکثر دانش آموزان در این درس عدم آموزش کامل میباشد. مباحث درس عربی به یکدیگر وابسته هستند و برای یادگیری کامل آن نیاز است مطالب را به‌صورت پلکانی و پیوسته آموزش ببینید. در این مطلب قصد داریم بهترین منابع درس عربی را برای تمامی رشته‌ها در نظام جدید بررسی کنیم.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست
برای پاسخ سوالات خود در مورد بهترین منبع عربی کنکور با ما تماس بگیرید
تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

بودجه‌بندی درس عربی کنکور

بودجه‌بندی درس عربی در کنکور شامل پنج سؤال در بخش ترجمه‌ی عربی به فارسی و دو سؤال نیز در بخش ترجمه‌ی فارسی به عربی میباشد. چهار سؤال از متن درک مطلب و دو سؤال از تشکیل و سه سؤال از تجزیه و ترکیب طرح می‌شود. در بخش قواعد نیز یک سؤال به اعلال و دو سؤال به مرفوعات، سه سؤال به منصوبات، یک سؤال به اعراب و یک سؤال به صفت و مضاف الیه اختصاص میابد. لیست بودجه‌بندی درس عربی به‌صورت زیر است:

  • ترجمه عربی به فارسی 5 سؤال
  • ترجمه فارسی به عربی 2 سؤال
  • درک مطلب 4 سؤال
  • تشکیل 2 سؤال
  • تجزیه و ترکیب 3 سؤال
  • قواعد 1 سؤال
  • اعلال 2 سؤال
  • مرفوعات 3 سؤال
  • اعراب 1 سؤال
  • صفت و مضاف الیه 1 سؤال

با نگاهی گذرا متوجه می‌شوید که تقریباً نیمی از سؤالات به بخش ترجمه و درک مطلب تعلق می‌گیرد که مستلزم آن است که سرمایه‌گذاری بیشتری روی این مباحث انجام دهید.

میکرو طبقه‌بندی گاج منبع عربی کنکور

اکثر رتبه‌های برتر از این کتاب استفاده کرده‌اند. به عقیده‌ی بسیاری از دانش آموزان و مشاورین، این منبع مناسب‌ترین منبع عربی کنکور برای دانش­آموزان در سطوح مختلف میباشد. مانند دیگر کتاب‌های میکرو طبقه‌بندی این انتشارات تعداد زیادی تست در سطوح مختلف و با تنوع مختلف طبقه‌بندی‌شده است. این سؤالات طیف وسیعی از سؤالات تألیفی و همچنین سؤالات کنکور سراسری را شامل می‌شود.

به شما این اطمینان را می‌دهم که اگر می‌خواهید با خیال راحت به سراغ منبعی بروید که به کامل بودن آن شکی نباشد و اصطلاحاً امتحانش را پس داده باشد می‌توانید گاج را انتخاب کنید. در پایان هرکدام از فصل‌های این کتاب آزمونی در نظر گرفته‌شده است که با استفاده از آن داوطلب می‌تواند خود را محک بزند و از کامل بودن یادگیری خود اطمینان حاصل کند.


حتما بخوانید: بهترین منابع ادبیات کنکور


 خیلی سبز منبع عربی کنکور

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب مانند الباقی کتاب‌های خیلی سبز درس‌نامه‌ی روان و ساده‌ی آن میباشد که کاملاً به زبان خودمانی گفته‌شده است و تمامی مباحث کتاب درسی را پوشش می‌دهد. ازنظر تعداد تست‌ها و طبقه‌بندی تست‌ها کتاب میکرو طبقه‌بندی گاج را ترجیح می‌دهیم اما تعداد تست‌های این کتاب نیز کافی میباشد و دانش‌آموز با استفاده از آن می‌تواند کاملاً به تسلط برسد.

اگر قصد استفاده از هیچ‌کدام از این دو کتاب را ندارید می‌توانید نگاهی به انتشارات نشر الگو بی اندازید که در این درس نسبتاً خوب کارکرده است.

برای انتخاب مناسب‌تر پیشنهاد می‌شود حتماً به سایت این سه انتشارات سری بزنید و نمونه‌هایی را که از کتاب‌هایشان قرار داده‌اند مطالعه بفرمایید و کتابی را که به سلیقه خودتان نزدیک‌تر است انتخاب کنید.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست
برای پاسخ سوالات خود در مورد بهترین منبع عربی کنکور با ما تماس بگیرید
تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

ارتباط با مشاور باتجربه برای انتخاب بهتر منبع کنکور عربی

همچنین حتماً با مشاور خود راجع به انتخاب منبع آموزشی مناسب مشورت کنید. زیرا اگر این مرحله را به‌درستی طی نکنید ممکن است وقت زیادی را صرف منبع آموزشی بکنید که مناسب شما نباشد و وقت و انرژی زیادی را از شما بگیرد و بااین‌حال نتیجه‌ی مطلوب هم حاصل نشود.

اگر دسترسی به مشاور متخصص و رتبه برتر ندارید می‌توانید با مرکز ما تماس بگیرید تا مشاورین رتبه برتر ما که همگی از دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه تهران می‌باشند شمارا به‌صورت 24 ساعته راهنمایی کنند.

دی‌وی‌دی‌های آموزشی به‌عنوان منبع عربی کنکور

اما اگر قصد دارید که برای درس عربی از دی‌وی‌دی‌های آموزشی استفاده بکنید ما دی‌وی‌دی‌های موسسه‌ی حرف آخر به تدریس استاد واعظی را پیشنهاد می‌دهیم. برای دیدن نمونه تدریس از این موسسه می‌توانید به صفحه اینستاگرام ما که لینک آن در همین صفحه موجود است پیام دهید. از ویژگی‌های این آموزش‌ها می‌توان به تصویری بودن آن و تلاش دبیر برای انتقال مطالب به حافظه‌ی بلندمدت اشاره کرد. همچنین استاد آن آقای واعظی از اساتید خوب و مطرح کشوری در این درس می‌باشند.


حتما بخوانید: بهترین منابع دین و زندگی کنکور


سخن آخر

در این مطلب سعی کردم تمامی مطالبی را که برای انتخاب منبع مناسب خودتان نیاز دارید در اختیارتان قرار دهم. لازم به ذکر است ما با هیچ‌کدام از این انتشارات و مؤسسات در ارتباط نیستیم و تمامی مطالبی که خدمتتان ارائه‌شده به‌دوراز هر جهت‌گیری و حاصل تجربه‌ی مشاورین و رتبه برترهای خودمان میباشد. تمامی مشاورین ما از دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه تهران و رتبه‌های دورقمی کنکور سراسری می‌باشند. برای پرسیدن سؤالات خود و مشورت برای انتخاب منبع آموزشی مناسب می‌توانید با ما تماس بگیرید و با رتبه برترهای رشته خودتان در ارتباط باشید.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست
برای پاسخ سوالات خود در مورد بهترین منبع عربی کنکور با ما تماس بگیرید
تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. سلام من متولد ۱۳۵۷ هستم والان ۲۵ ساله فراری هستم وتشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه خدمت میکردم الان متاهل و۳ فرزند دارم چکار کنم برای معافیت

  2. سلام ممنون که جواب دادید فقط یه سوال اینکه شما فرمودید تا سال 1401 این قانون هستش بعدش شاید امکان دارد که متوقف بشه یا قانون جدید باشرایط جدید باشه یعنی چی دقیقا در ضمن الان اشخاصی اگر وقتشون یا اعزامشون در همون سال ها بیفته و خواستن برن خدمت ایا کسری بهشون تعلق میگیره با قانون جدیدشرایط جدید یا نمیگیره یا متوقف هست ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن