کنکور

بهترین منبع زیست شناسی کنکور

در این مطلب قصد داریم برای شما بهترین کتاب‌های کمک‌آموزشی بازار را  بررسی کنیم. بامطالعه‌ی کامل این مطلب شما در هر سطحی باشید می‌توانید منبع زیست شناسی مناسب را برای مطالعه کنکور سراسری انتخاب کنید. چهارکتاب را در این مطلب بررسی خواهیم کرد:

  1. فاگوزیست
  2. نشر الگو
  3. خیلی سبز
  4. IQ گاج

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست
برای پاسخ سوالات خود در مورد منابع زیست شناسی کنکور با ما تماس بگیرید
تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

فاگوزیست آموزشی کامل اما وقت گیر

فاگوزیست: اگر دانش‌آموز تغییر رشته‌ای هستید، برای مثال از رشته‌ی ریاضی به رشته‌ی تجربی تغییر رشته داده‌اید و یا در بعضی مباحث ضعف شدید و عمده دارید (مثلاً مبحث گوارش) می‌توانید از کتاب فاگوزیست استفاده کنید.

اولین نکته‌ای که در برخورد با این کتاب باید به آن توجه کرد این است که این کتاب تنها برای آموزش استفاده می‌شود و منبع مناسبی برای تست‌زنی نیست. فاگوزیست متن کتاب درسی را به‌طور کامل و مفصل پوشش داده است و مانند یک کلاس درس کامل مفاهیم را به‌صورت موشکافانه برای دانش‌آموز توضیح می‌دهد. تمامی نکات ترکیبی نیز به‌طور کامل و خط به خط برای دانش‌آموز توضیح داده‌شده است. مشخص کردن کلمات و جملات کلیدی کتاب درسی یکی از ویژگی‌های بسیار خوب کتاب است که توانسته در کنار حجم بالای درس‌نامه‌ها بخش‌های مهم‌تر را نیز به دانش‌آموز نشان دهد. تمامی شکل‌های کتاب درسی به‌طور کامل آنالیز و کالبدشکافی شده و سبک نگارش کتاب به‌طوری است که متن کاملاً روان و قابل‌فهم میباشد.


حتماً بخوانید: همه چیز درباره پزشکی بدون کنکور


اصلی‌ترین ویژگی کتاب درس‌نامه‌های بسیار طولانی میباشد که تمامی نکات نامفهوم و مبهم کتاب را به‌طور کامل توضیح داده و ابهام‌زدایی کرده و در عین طولانی بودن درس‌نامه‌ها برای دانش‌آموزانی که ضعف عمده دارند و یا وقت کافی برای مطالعه‌ی درس‌نامه‌های به این بلندی را دارند مناسب میباشد. و همان‌طور که ذکر شد این منبع، منبع مناسبی برای تست‌زنی نمی‌باشد و فقط برای آموزش و یادگیری مباحث است.

اگر محصل هستید یکی از منابع زیر با توجه به سطحتان برای شما مناسب خواهد بود.

خیلی سبز مناسب برای تازه کارها

برای دانش‌آموزانی که سطح ضیف تری دارند کتاب خیلی سبز کتاب مناسبی است که ویژگی‌های آن به شرح زیر است:

این کتاب علاوه بر تست‌های خط به خط کتاب درسی که ریزترین جزئیات کتاب را موردبررسی قرار داده است دارای تست‌های مفهومی با پیروی از الگوریتم کنکور سراسری هست. همچنین درس‌نامه‌های کامل و خوب به‌علاوه‌ی پاسخ‌های تشریحی فوق‌العاده کامل و روان از ویژگی‌های این کتاب است.

کتاب کتاب خیلی سبز دقیقه مطابق کتاب درسی نظام جدید و بر اساس جهت‌گیری‌های کنکور سراسری طراحی و نوشته‌شده است.

درس‌نامه‌های کتاب بسیار روان و به زبان خودمانی هست و برای دانش‌آموزانی که به‌تازگی حرفه‌ای خواندن زیست‌شناسی را آغاز کرده‌اند می‌تواند بسیار مفید باشد؛ اما با توجه به حجم نسبتاً زیاد درس‌نامه‌ها و مفصل بودن نسبی آن‌ها، ممکن است برای دانش‌آموزانی که مقداری قوی‌تر هستند مناسب نباشد و وقت زیادی را از آن‌ها بگیرد.

تست‌ها نیز با توجه به تکنیک‌هایی که طراحان کنکور سراسری برای طراحی تست استفاده می‌کنند طراحی‌شده و کاملاً استاندارد می‌باشند؛ اما ممکن است برای دانش آموزان با سطح بالاتر اندکی ساده به نظر برسند و پس از مدتی تکراری شوند.

طراحان کتاب بسیار عالی تست‌ها رو به سطوح مختلفی تقسیم‌بندی کرده‌اند که برای شروع مطالعه بسیار مفید است. پاسخ‌نامه‌ها نیز بسیار مفصل و خوب می‌باشند که از نقاط قوت این کتاب تلقی می‌شود.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست
برای پاسخ سوالات خود در مورد منبع زیست شناسی کنکور با ما تماس بگیرید
تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

نشرالگو پیشنهاد ما برای اکثر دانش آموزان

برای دانش آموزان متوسط و متوسط رو به بالا کتاب نشر الگو پیشنهاد بهتری است. درس‌نامۀ کامل و منطبق با کتاب درسی، بدون هیچ‌گونه مطلب حاشیه‌ای و خارج از کتاب درسی (مختصر و مفید) یکی از ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود زمان کمتری را به درس‌نامه‌ها اختصاص دهید و تمرکز خود را بر روی متن کتاب درسی بگذارید که کار نسبتاً بهتری است. یکی از ویژگی‌های کتاب که در سایر کتب دیده نمی‌شود پوشش تمام اصطلاحات جدید فارسی به همراه اصطلاحات قدیمی بر اساس متن کتاب درسی جدید است که می‌تواند ویژگی خوبی برای داوطلبینی که از نظام قدیم در کنکور نظام جدید شرکت می‌کنند باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب کتاب نشر الگو تعداد بسیار بالای تست‌ها می‌باشد که دارای سطوح بسیار متفاوتی هستند، این تست‌ها دامنه‌ای از تست‌های بسیار ساده تا بسیار دشوار را شامل می‌شوند. در این کتاب نیز تست‌ها سطح‌بندی شده‌اند ولی این سطح‌بندی در پاسخنامه با حروف انگلیسی مشخص‌شده است، به این صورت شما قبل از زدن تست‌ها متوجه سطح آن‌ها نخواهید شد و این می‌تواند به جهتی مفید باشد.

همچنین سؤالات کنکورهای سراسری سال‌های اخیر و سؤالات آزمون‌های آزمایشی معتبر (قلم چی، گاج، گزینه دو)، مرتبط با موضوعات کتاب به‌صورت جداگانه و منفک از سایر تست‌ها پوشش داده‌شده است.

نکات و پرسش‌های چهارگزینه‌ای ترکیبی با سایر فصل‌ها از ویژگی‌های دیگر این کتاب است که می‌توان گفت این انتشارات در ترکیب مطالب مباحث با یکدیگر نسبت به انتشارات دیگر موفق‌تر بوده است.

علاوه بر این کتاب دارای پاسخ‌های کاملاً تشریحی بابیان دلیل درستی یا نادرستی هر گزینه به همراه نکات مهم می‌باشد اما یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف کتاب نیز در همین پاسخنامه‌ها نهفته است. کتاب دارای تعداد زیادی غلط علمی و تایپی می‌باشد که احتمالاً در چاپ‌های بعدی آن اصلاح خواهد شد. این اشتباهات تنها منحصر به پاسخنامه‌ها نیست و در درس‌نامه‌ها نیز نسبت به سایر کتب تعداد بیشتری غلط دیده می‌شود.

اما ویژگی‌های خوب این کتاب به حدی است که باعث شده انتخاب اول ما برای طیف وسیعی از دانش آموزان باشد.

انتشارات گاج با سوالات چالشی تر

اگر دانش‌آموزی با سطح بالاتر هستید برای مثال به حداقل درصد شصت در آزمون‌های آزمایشی رسیده‌اید یا منبع آموزشی اول را به پایان رسانده‌اید و نیاز به منبع دیگری با تست‌های چالش‌برانگیزتر دارید کتاب آی_کیو گاج می‌تواند برای شما مناسب باشد.

در ادامه‌ی این مطلب معرفی این کتاب را از سایت انتشارات گاج برایتان آورده‌ایم:

مجموعه کتاب‌های IQ به‌منظور آشنایی دانش‌آموزان با زوایای متفاوتی از محتوای کتب تحصیلی طراحی‌شده است. به‌این‌ترتیب دانش‌آموز می‌تواند در کنار مطالعه‌ی کتاب مرجع خود، به بانکی جامع از پرسش‌های چهارگزینه‌ای سطح فراتر از کتاب درسی دسترسی داشته باشد. این جریان از یک‌سو موجب می‌شود تا دانش‌آموز پس از مطالعه‌ی دقیق مباحث کتاب درسی خود دیدی تیزبینانه‌تر نسبت به مضامین آن پیدا کند و از طرفی درروند پاسخ‌گویی به سؤالات، نقاط ضعف خود را شناخته و به درک عمیق‌تری از مباحث درسی برسد.

در این راستا انتشارات بین‌المللی گاج توانسته با پاسخ‌گویی اصولی به احتیاجات دانش‌آموزان، بستری مناسب را برای رشد و پیشرفت آن‌ها فراهم کند. دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی دبستان، متوسطه‌ی اول و متوسطه‌ی دوم با استفاده از مجموعه‌ کتاب‌های IQ، از بانک گسترده‌ی سؤالات به همراه پاسخ‌نامه‌های کاملاً تشریحی بهره خواهند برد. برای دست‌یابی به بهترین نتیجه توصیه می‌شود پس از مطالعه‌ی کتب درسی به سؤالات پاسخ دهید و در مرحله‌ی بعد با توجه به پاسخ‌نامه به تحلیل جواب‌ها بپردازید. به‌این‌ترتیب می‌توانید نقاط ضعف خود را شناخته و در جهت برطرف کردن آن‌ها تلاش کنید. دانش‌آموزانی که تمایل به شرکت در آزمون سراسری دارند و یا حتی اگر بخواهند در سطحی بالاتر از کتاب با مفاهیم درسی آشنا شوند، می‌توانند با خواندن این مجموعه کتاب‌ها آمادگی خود را افزایش دهند.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست
برای پاسخ سوالات خود در مورد منبع زیست شناسی کنکور با ما تماس بگیرید
تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. سلام من دانش اموز سال ۱۱ هستم به نظر شما از دوتا از منابع مشترک می تونم استفاده کنم یعنی همزمان از دوتا؟
    اقای فرهادی شما مشاوره کنکور هم می دید؟

    1. با سلام
      شما برای هر مبحث باید از یک منبع استفاده کنید اما برای یک درس مشکلی نداره از دو منبع استفاده کنید.
      بله اقای فرهادی به صورت تخصصی می تونن شما را تا کنکور همراهی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن