کنکور

بهترین منبع شیمی کنکور

حتماً دوست دارید بدانید بهترین منبع کنکور برای درس شیمی کدام کتاب است؟ باوجود تبلیغات مختلف مؤسسات مختلف انتخاب منابع آموزشی مناسب برای داوطلبان کاری سخت و دشوار شده است. در این مطلب از زبان رتبه‌های برتر کنکور می‌خوانید بهترین منبع شیمی کنکور کدام است.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست
برای پاسخ سوالات خود در مورد بهترین منابع شیمی کنکور با ما تماس بگیرید
تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

 

منبع شیمی کنکور مبتکران منبعی مناسب برای تمامی سطوح

شیمی نظام جدید مبتکران به قلم بهمن بازرگان از بهترین منابع موجود برای درس شیمی در نظام جدید میباشد. در این کتاب تست‌های کنکور سراسری سال‌های قبل برای نظام جدید بازنویسی و اصلاح‌شده‌اند و تعداد زیادی تست تألیفی موردبررسی قرار می‌گیرد. ساختار کتاب به شکل ارائه درس‌نامه‌های با متن بسیار روان همراه با پرسش‌های چهارگزینه‌ای طبقه‌بندی‌شده در سطوح مختلف و حل این پرسش‌ها و پاسخ‌های تشریحی هست.

بهترین ویژگی کتاب درس‌نامه‌های فوق‌العاده روان و طبقه‌بندی خوب آن است. در درس‌نامه‌ها تعداد زیادی تصاویر کارتونی بکار رفته که یادگیری را برای دانش‌آموز جذاب‌تر می‌کند. در اين قسمت سعي شده برخي از مطالب و مفاهيم كليدي مطرح‌شده در كتاب درسي به زبان كارتوني بيان شود تا ايـن مطالـب و مفاهيم بهتر در ذهن و حافظه‌ی بلندمدت داوطلبان جای بگیرد. علاوه بر این بخش‌هایی تحت عنوان پرسش و پاسخ با دانش‌آموز در درس‌نامه‌ها وجود دارد که سؤالات احتمالی مطرح‌شده در ذهن دانش را پاسخ می‌دهد.

تست ها در این کتاب بر اساس سطح اهمیت به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. تست‌های بسیار مهم که با نماد وی.آی.تی (V.I.T) مشخص‌شده‌اند و به گفته‌ی نویسنده‌ی کتاب حل آن‌ها از نان شب برای داوطلب واجب‌تر است.
  2. تست‌های با درجه‌ی اهمیت کمتر از تست‌های وی.آی.تی (V.I.T) که با نماد دسا مشخص‌شده‌اند (دسا: دومین سطح اهمیت).
  3. سومین دسته تست‌های بدون علامت می‌باشند که اهمیت آن‌ها از تست‌های دسا پایین‌تر هست.

همچنین تست‌ها بسیار خوب بر اساس درجه‌ی سختی با چهار علامت در چهار سطح مختلف تقسیم‌شده‌اند. در کل این کتاب یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین کتب شیمی نظام جدید میباشد.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست
برای پاسخ سوالات خود در مورد بهترین منابع شیمی کنکور با ما تماس بگیرید
تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

حتما بخوانید: بهترین منبع زیست شناسی کنکور


منبع شیمی کنکور خیلی سبز: رقیب جدی مبتکران

خیلی سبز شیمی نظام جدید خودش را در سه جلد به بازار عرضه کرد. دهم و یازدهم (پایه) در یک جلد و دوازدهم در دو جلد ارائه‌شده است.

ازنظر سطح می‌توان گفت هم‌سطح مبتکران میباشد و حتی گاهی اوقات بهتر از کتاب مبتکران (مخصوصاً در سال دوازدهم) عمل کرده است.

در کل انتخاب بین مبتکران و خیلی سبز به سلیقه‌ی دانش‌آموز بستگی دارد و اینکه با کدام کتاب بهتر می‌تواند ارتباط برقرار کند.

نشر الگو منبع تستی دوم

خیلی روی درس‌نامه‌های این کتاب نمی‌توان حساب کرد و اگر به دنبال درس‌نامه‌های خوبی هستید بهتر است به سراغ یکی از کتب خیلی سبز یا مبتکران بروید.

اما با دارا بودن تعداد زیادی تست طبقه‌بندی‌شده و باکیفیت می‌تواند بهترین گزینه به‌عنوان منبع تستی ثانویه باشد. تست‌ها بر اساس سطح دشواری طبقه‌بندی‌شده و سؤال‌های کنکور مرتبط با هر زیر فصل، تفکیک‌شده است.

پاسخنامه‌های کاملاً تشریحی به همراه ارائه‌ی نکاتی که از اهمیت بیشتری برخوردارند.

در کتاب نشر الگو بخشی به نام فصل صفر وجود دارد که با عنوان ترفندهای محاسباتی به حل سریع‌تر محاسبات مسئله‌های شیمی به شما کمک خواهد کرد.


حتما بخوانید: مهندسی منابع کنکور


دی‌وی‌دی‌های آموزشی شیمی کنکور

در بین دی‌وی‌دی‌های آموزشی دو موسسه خوب کارکرده‌اند و بچه‌ها بیشتر از این دو موسسه استفاده می‌کنند.

شیمی آقای عارف ربیعیان از موسسه‌ی کنکور آسان است. می‌توان گفت تنها درسی که می‌توان از این موسسه با خیال راحت به دانش‌آموزان پیشنهاد کرد شیمی آن است.

علاوه بر این شیمی آقای شیروانی از موسسه‌ی حرف آخر نیز کیفیت نسبتاً خوبی دارد. شیمی موسسه‌ی حرف آخر در دو پکیج مفاهیم و مسائل به‌صورت جداگانه ارائه‌شده است.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست
برای پاسخ سوالات خود در مورد بهترین منابع شیمی کنکور با ما تماس بگیرید
تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام دوستای خوبم بهترین مشاوره کنکوری تو کرج @@@@ که ایشون به روش @@ مشاوره هاشون برگزار می کنند و خیلی خیلی تونستم به هدفی که می خوام برسم و بی نهایت از زحماتشون ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن