کنکور

بهترین منبع ادبیات کنکور

ادبیات دارای بالاترین ضریب در بین دروس عمومی کنکور میباشد. اکثر بچه‌ها روش مطالعه‌ی آن را نمی‌دانند و معمولاً یکی از دروس سخت برای داوطلبان کنکور سراسری است. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی بهترین منبع ادبیات کنکور سراسری، کلید موفقیت در آن را نیز در اختیارتان قرار دهیم. کتاب‌های کمک‌آموزشی ادبیات کنکور به دودسته تقسیم می‌شوند، منابعی که ادبیات را به پنج یا شش بحث تقسیم کرده‌اند و منبع ادبیات کنکور را به‌صورت سال‌به‌سال و درس به درس تقسیم‌بندی کرده‌اند. با توجه به نیاز خود می‌توانید از منابع مبحثی یا سال‌به‌سال استفاده کنید.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست
برای پاسخ سوالات خود در مورد بهترین منبع ادبیات کنکور با ما تماس بگیرید
تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

منابع مبحثی ادبیات

معمولاً ادبیات را به پنج مبحث تقسیم‌بندی می‌کنند:

  • معنا و املای واژگان 6 سؤال
  • تاریخ ادبیات 1 سؤال
  • آرایه‌های ادبی 4 سؤال
  • دستور زبان 5 سؤال
  • قرابت معنایی 9 سؤال

منبع ادبیات کنکور املا و واژگان

برای معنا و املای واژگان ترجیحاً از یک کتاب موضوعی ادبیات استفاده می‌کنیم در بین کتب موجود برای معنا و املای واژگان پیشنهاد اول ما خیلی سبز و یا کتاب نشر الگو نوشته‌ی استاد عبدالمحمدی میباشد. دقت بکنید برای مبحث واژگان به‌هیچ‌عنوان به سراغ دی‌وی‌دی‌های آموزشی نروید. مؤسسات مختلف با تبلیغات کذب ادعا می‌کنند می‌توانند در کمتر از چند روز واژگان را با روش تصویرسازی یا هر روش دیگری به حافظه‌ی بلندمدت شما ببرند. درحالی‌که این اطمینان را به شما می‌دهم تنها راه تسلط بر این مبحث و پاسخ دادن به هر شش سؤال آن مرورهای مکرر و درس به درس و همچنین انجام تمرین و تست‌های داخل کتاب‌هایی میباشد که به شما معرفی کردیم.

تاریخ ادبیات

برای مبحث تاریخ ادبیات نیز یکی از کتاب‌های مبحثی خیلی سبز یا نشر الگو وابسته به سلیقه‌ی دانش‌آموز کافی میباشد. سعی بکنید در طول سال تحصیلی همراه با آزمون‌ها و پنجشنبه‌ی قبل از آزمون تاریخ ادبیات دروس مشخص‌شده را مطالعه بکنید تا ذهن شما با مباحث آن آشنا شود تا به دلیل فرار بودن این بخش بتوانید در ایام نزدیک به کنکور آن را مطالعه کرده و به یک سؤال آن پاسخ دهید.


حتما بخوانید: بهترین منابع ریاضی کنکور


دستور زبان

برای مبحث آرایه‌های ادبی و دستور زبان فارسی که مباحث نسبتاً فنی‌تری هستند تست‌زنی اهمیت بالاتری پیدا می‌کند و علاوه بر آموزش و حفظ کردن مباحث نیاز به مقدار زیادی تست‌زنی به‌صورت مستمر میباشد. بهترین روش برای تسلط بر روی این مباحث انجام تمرین تست زدن به‌صورت روتین و شبانه میباشد. برای مثال یک‌شب در میان قبل از خواب و به‌عنوان آخرین بخشی که مطالعه می‌کنید ده تست آرایه‌ی ادبی یا دستور زبان بزنید تا پس از مدتی بر روی این مباحث تسلط پیدا کنید و بتوانید درصد ثابتی از ادبیات هر آزمون را به دست آورید.

در این مباحث هم می‌توانید از مبحثی‌های نشر الگو استفاده کنید.

منبع ادبیات کنکور قرابت معنایی

قرابت معنایی مهم‌ترین مبحث ادبیات کنکور میباشد. و بیشترین تعداد سؤالات را به خود اختصاص داده است. تأثیرگذارترین مبحث نیز میباشد زیرا برخلاف تصوری که دانش­آموزان دارند یکی از ساده‌ترین مباحث است. و با مقداری تمرین مداوم و مستمر می‌توان در این مبحث نیز به تسلط رسید.

پیشنهاد ما برای مبحث قرابت معنایی این است که یک کتاب مبحثی (ترجیحاً نشر الگو) را تهیه کنید و به‌صورت روتین و مستمر هر شب 10 تست بزنید. این‌گونه بااینکه وقت زیادی از شما گرفته نمی‌شود اما پس از مدتی در این مبحث به تسلط کامل مارسید. شیب به تسلط رسیدن در این مبحث کمی کند است اما نکته‌ی مثبت این است که اگر بتوانید قرابت معنایی را به‌خوبی یاد بگیرید هیچ‌گاه آن را فراموش نخواهید کرد و نه سؤال کنکور سراسری را به خود اختصاص خواهید داد.

پس هر چه سریع‌تر کتابی تهیه کنید و از همین امشب زدنِ تست‌های روتین را آغاز کنید.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست
برای پاسخ سوالات خود در مورد بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی با ما تماس بگیرید
تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

حتما بخوانید: بهترین منبع دین و زندگی کنکور


درس به درس منبع ادبیات کنکور

حتماً در کنار منابع مبحثی یک منبع درس به درس هم داشته باشید. منابع درس به درس منابعی هستند که مباحث را از هم تفکیک نکرده‌اند و هر درس را به‌طور جداگانه بررسی کرده‌اند. بهترین منبع درس به درس ادبیات کنکور در حال حاضر متعلق به انتشارات نشر الگو و نوشته‌ی آقای عبدالمحمدی میباشد.

دلیل تأکید ما برای داشتن یک منبع درس به درس این است که هنگامی‌که در طول سال تحصیلی خودتان را برای آزمون آماده می‌کنید، بودجه‌بندی آزمون برای درس ادبیات به‌صورت درس به درس میباشد و نه مبحثی.

برای همین توصیه‌ی اکید ما این است که در کنار مطالعه‌ی منابع مبحثی حتماً خودتان را با منابع درس به درس برای تست‌ها هم آماده کنید.

دی‌وی‌دی‌های آموزشی مناسب به عنوان منبع ادبیات کنکور

دی‌وی‌دی‌های متنوعی در این زمینه به بازار عرضه‌شده است.

از افرادی که ادعا می‌کنند می‌توانند لغات و یا تاریخ ادبیات را یک‌شبه و با روش‌های خاصی به ذهن شما تزریق کنند دوری‌کنید.

به‌هیچ‌عنوان برای مباحث لغات و املا و تاریخ ادبیات استفاده از دی‌وی‌دی‌های آموزشی را پیشنهاد نمی‌دهیم.

اما برای سه مبحث باقی‌مانده می‌توانید در کنار کارهایی که گفتیم انجام بدهید از دی‌وی‌دی‌های آموزشی هم استفاده کنید.

ادبیات موسسه‌ی حرف آخر در مباحث قرابت معنایی و آرایه‌های ادبی از کیفیت نسبتاً خوبی برخوردار است و پیشنهاد می‌شود.

آقای عبدالمحمدی هم در سال‌های اخیر با مؤسسات مختلفی کارکرده‌اند و دی‌وی‌دی‌های مختلفی را منتشر کرده‌اند با دسترسی به صفحه اینستاگرام می‌توانید از نحوه‌ی دسترسی به فیلم‌های آموزشی ایشان مطلع شوید.

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات را به‌طور کامل و مختصر و به‌دوراز حاشیه روی در اختیارتان قرار دهیم.

مشاورین ما 24 ساعته پاسخگوی سؤالات شما عزیزان هستند. و به شما عزیزان در انتخاب‌های درست کمک خواهند کرد.

در صورت نیاز به مشاوره با رتبه‌های برترِ رشته خودتان می‌توانید با ما تماس بگیرید.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست
برای پاسخ سوالات خود در مورد بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی با ما تماس بگیرید
تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن