کنکور

بهترین منبع دین و زندگی کنکور

انتخاب منبع کمک­ آموزشی مناسب در دروس مختلف یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های دانش ­آموزان و داوطلبان کنکور سراسری میباشد. به همین جهت برای پاسخگویی به دغدغه‌های شما عزیزان در مطالبی جداگانه به بررسی بهترین منابع موجود در بازار برای هر درس پرداختیم. در این مطلب بهترین منبع دین و زندگی کنکور برای تمامی رشته‌های برای نظام جدید را بررسی خواهیم کرد.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست
برای پاسخ سوالات خود در مورد بهترین منبع دین و زندگی کنکور با ما تماس بگیرید
تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

منبع اصلی دین و زندگی کنکور

اولین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که در درسِ دین و زندگی منبع اول و اولویت اول ما متن کتاب درسی میباشد. هیچ منبع و هیچ کتابی را نمی‌توان و نباید جایگزین کتاب درسی کرد.

دقت داشته باشید که طراح کنکور سراسری سؤالات را از روی کتاب درسی طرح می‌کند و نه کتاب‌های کمک‌آموزشی. هرچقدر هم که درس‌نامه‌ی کتاب کمک‌آموزشی کامل باشد نمی‌توان آن را به‌عنوان منبع اصلی و رفرنس معرفی کرد.

اولین گام در مطالعه‌ی درس دین و زندگی مطالعه‌ی خط ب خط و دقیق کتاب درسی میباشد. پس‌ازآن باید نکات آیات و روایات را از روی یکی از کتاب‌های کمک‌آموزشی رایج بازار مطالعه بفرمایید.

توصیه‌ی ما به شما این است که پس از مطالعه‌ی خوب و دقیق کتاب درسی حتماً تست‌های کنکور سراسری را در اولویت قرار دهید و تمامی گزینه‌های آن را، حتی گزینه‌های اشتباه را به‌خوبی بررسی بکنید و پس‌ازآن به سراغ تست‌های تألیفی بروید.

مرورهای مداوم در درس دینی از اهمیت بالایی برخوردارند. حتماً دوره‌های مختلف را برای مرور در نظر بگیرید.


حتما بخوانید: بهترین منابع ادبیات کنکور


منبع کمک‌آموزشی برای دین و زندگی

اگر از رتبه‌های برتر سؤال کنید که برای درس دینی از چه کتابی استفاده می‌کرده‌اند به‌احتمال خیلی زیاد به انتشارات گاج خواهید رسید. واقعیت هم همین است.

به‌جرئت می‌توان گفت کتاب میکرو طبقه‌بندی دینی جامعِ انتشاراتِ گاج کامل‌ترین منبع این درس برایِ تمامی سطوح میباشد و با خیال راحت می‌توانید برای تست‌زنی و آموزش به سراغ آن بروید.

اگر به هر دلیلی قصد استفاده از این کتاب را نداشتید می‌توانید به سراغ انتشارات خیلی سبز بروید که بعد از گاج در این زمینه کتاب خوبی را به بازار عرضه کرده است.

اگر برای تست‌زنی نیاز به منبعی با سطح بالاتر دارید می‌توانید به سراغ کتاب دینی انتشارات سفیر خرد به قلم آقای بهمن‌آبادی بروید. سطح تست‌های این کتاب نسبت به سایر کتب درجه‌ی سختی بالاتری دارد و مناسب دانش‌آموزانی میباشد که به دنبال سؤالات سخت‌تری به‌عنوان منبع تکمیلی می‌باشند.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست
برای پاسخ سوالات خود در مورد بهترین منبع دین و زندگی کنکور با ما تماس بگیرید
تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

دی‌وی‌دی‌های آموزشی برای درس دین و زندگی

اما اگر برای این درس قصد دارید به سراغ دی‌وی‌دی‌های آموزشی بروید پیشنهاد ما دی‌وی‌دی‌های آموزشی استاد یوسفیان پور از موسسه‌ی حرف آخر میباشد.

آقای یوسفیان پور این درس را به‌صورت شیوا بیان کرده‌اند که یکی از بهترین تدریس‌های درس دین و زندگی کنکور در سطح کشور محسوب می‌شود.

درس دین و زندگی درسی مفهومی و حفظیاتی هست که دارای آیه‌های فراوان و مفاهیم بسیار گسترده‌ای هست و حجم نسبتاً زیادی دارد. دانش‌آموز با خواندن آن خسته شده و حتی در بعضی مواقع آن را کنار گذاشته و یا با یک‌بار خواندن آن دوباره مطالب از یادشان فراموش می‌شود.

 باسابقه‌ای که در این چند سال به‌عنوان مشاور داشته‌ام بازخوردهایی که از دانش آموزان بوده این بود که می‌گفتند من کاملاً یک‌بار به‌طور کامل دین و زندگی را خوانده‌ام ولی الآن هیچی یادم نیست وهمِ را فراموش کرده‌ام. در این مجموعه همه‌ی مطالب دین و زندگی  به‌صورت پویانمایی و الگوهای تصویری و نقشه راه تدریس شده است. هر دانش‌آموزی با یک‌بار دیدن آن‌همه‌ی مطالب را در ذهن خود ثبت کرده و فراموش نمی‌شود. درواقع دانش آموز می‌تواند به‌راحتی درصد زیادی را در کنکور از آن خود کند.


حتما بخوانید: بهترین منابع ریاضی کنکور


 

سخن آخر در مورد منبع دین و زندگی کنکور

درنهایت برای درس دین و زندگی به سراغ هر منبعی که رفتید حتماً متن کتاب درسی را در اولویت قرار دهید. در این مطلب سعی کردیم به‌دوراز اضافه گویی تمامی مطالب موردنیاز را برایتان بگویم تا بتوانید بامطالعه‌ی آن مناسب‌ترین منبع را برای خودتان انتخاب کنید.

درنهایت پیشنهاد می‌شود برای انتخاب منبع مناسب حتماً با مشاوری حاذق مشورت کنید. زیرا همان‌طور که میدانید انتخاب منبع مناسب یکی از مهم‌ترین مراحل برای جلوگیری از هدر رفت وقت و انرژی شماست.

گروه مشاور برتر پاسخگوی سوالات شماست
برای پاسخ سوالات خود در مورد بهترین منبع دین و زندگی کنکور با ما تماس بگیرید
تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن